Ierodoules.com

Forum => Πολιτικά,Θρησκευτικά,Αθλητικά => Ιστορία => Μήνυμα ξεκίνησε από: fallen angel στις Ιανουαρίου 18, 2009, 11:25:55 ΜΜ

Τίτλος: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: fallen angel στις Ιανουαρίου 18, 2009, 11:25:55 ΜΜ
«…. Αφού προτίμησες τον πόλεμο απ’ την ειρήνη και δεν μπορώ να σου αλλάξω γνώμη,
ούτε με όρκους ούτε με ικεσίες, τότε πράξε όπως επιθυμείς. Εγώ καταφεύγω στο Θεό.
Αν Αυτός αποφάσισε να σου παραδώσει αυτή την πόλη, ποιος μπορεί να Τον εμποδίσει;
Αν σου εμφυσήσει στην καρδιά την ιδέα της ειρήνης, θα συμπορευθώ ευχαρίστως.
Προς το παρόν, τώρα που έχεις παραβεί τις συμφωνίες που με δεσμεύουν με όρκο,
ας ακυρωθούν αυτές. Έτσι θα κλείσω τις πύλες της πόλης. Θα πολεμήσω για τους κατοίκους
με όλη μου τη δύναμη. Μπορείς να συνεχίσεις να ασκείς την εξουσία σου,
ώσπου ο Δίκαιος Κριτής να μας κρίνει και τους δύο
…»

Μήνυμα του Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Δραγάση Παλαιολόγου,
προς τον Μωάμεθ τον Β΄ τον μετέπειτα Πορθητή,
 πριν ξεκινήσει η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης.
Δούκα, Fragmenta, σελ. 245



Ξεκινάω αυτό το θέμα, για όποιους ενδιαφέρονται για την
σημαντική αυτή στιγμή της ιστορίας.

Θα παραθέσω σύντομα κατάλογο βιβλίων για την Άλωση
και τον κωνσταντίνο Παλαιολόγο.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 18, 2009, 11:27:32 ΜΜ
πάρα πολύ καλό τόπικ...μπράβο......
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: SKOTEINOS(dark side) στις Ιανουαρίου 21, 2009, 03:24:42 ΜΜ
Να πάρετε το ΄΄ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ,ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ....΄΄ της Μαρίας Λαμπαδαρίδου-Πόθου.πολύ καλό βιβλίο αν κ ιστορικόμυθιστόρημα για την άλωση της Πόλης.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: aris63 στις Ιανουαρίου 21, 2009, 06:44:10 ΜΜ
Υπαρχει και ενα συγκλονιστικο ιστορικο ντοκουμεντο.Προκειται για το βιβλιο ""Η πτωση της Κωνσταντινουπολεως"" της Θεοδωρας Φραντζη.
Κορη του Γεωργιου Φραντζη,μεγαλου πρωτοβεστιαριου του Κων. Παλαιολογου και συζυγος του ιπποτη Εδουαρδου ντε Ρυστων,ο οποιος ηταν στρατιωτικος συμβουλος του αυτοκρατορα.
Μετα την αλωση δραπετευσε στην Μεγ. Βρεττανια μαζι με τον συζυγο της.Εκει,μακρια απο την εκκλησιαστικη λογοκρισια,εγραψε το περιφημο εργο της.Εκδοθηκε το 1454.(Αποσπασμα του εργου της υπαρχει στο βιβλιο ""Τα αγια ρεμαλια"" του Βασιλη Μισυρη)
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: vothros στις Ιανουαρίου 21, 2009, 07:56:06 ΜΜ
γενουατεσ ιπερασπιστεσ τισ πολισ......
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: SKOTEINOS(dark side) στις Ιανουαρίου 22, 2009, 10:07:54 ΠΜ
Οι οποίοι την έκαναν με το που τραυματίστηκε ο αρχηγος τους
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: fallen angel στις Ιανουαρίου 22, 2009, 11:44:03 ΜΜ
Επανέρχομαι με κατάλογο βιβλίων που έχω εντοπίσει και αφορούν το θέμα:

Ρότζερ Κρόουλι. Κωνσταντινούπολη 1453, Η τελευταία μεγάλη πολιορκία, εκδ. Ωκεανίδα.

Γιώργου Λεωνάρδου, Ο Τελευταίος Παλαιολόγος, εκδ. Λιβάνη.

Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, δίτομο, εκδ. Εστία.

Τσέντομιλ Μιγιάτοβιτς, Η τελευταία νύχτα της Πόλης, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, εκδ. Διόπτρα.

Γεωργίου Φραντζή, Χρονικό της Αλώσεως, εκδ. Σπανού.

Steven Runciman, Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης, εκδ. Παπαδήμα.

Λείας Βιτάλη, Ιερή Παγίδα, Το απόκρυφο χρονικό της Κωνσταντινούπολης, εκδ. Πατάκη.


Εξαιρετικά ενδιαφέρον το πρώτο, καθαρά ιστορικό, από έναν άγγλο συγγραφέα που δεν καταφέρνει
να κρύψει τα φιλοοθωμανικά του αισθήματα. Ωστόσο αποτελεί μάλλον την πιό αξιόπιστη αναφορά
του τι συνέβει εκείνες τις μέρες, λόγω και του μεγάλου όγκου βιβλιογραφίας και πηγών που έκανε χρήση.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: fallen angel στις Ιανουαρίου 25, 2009, 03:27:52 ΜΜ
Αν ο Παλαιολόγος αναφέρεται στον Θεό, ως Δίκαιο Κριτή, τότε δεν νομίζω ότι
δύναται κανείς να γνωρίζει την κρίση Του, ούτε κάν οι, κατά καιρούς, αυτόκλητοι μεσάζοντες Του.
Αν, μετά από 6,5 αιώνες μπορούμε να θεωρήσουμε ως Δίκαιο Κριτή την Ιστορία των Ανθρώπων,
τότε θα σου πω ότι στον μεν Μωάμεθ τον Β΄, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, προσκόλλησε το
nickname Πορθητής, ο δε Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, πέρασε στον χώρο του μύθου, ως Αθάνατος,
ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, γύρω δε από τον μύθο αυτόν και το πρόσωπο του (σημειωτέο εδώ ότι δεν ήταν Έλληνας,
παρά μόνο κατά το ένα τέταρτο), συσπειρώθηκε ένα ολόκληρο υπόδουλο έθνος, το οποίο μετά την Άλωση, αναζήτησε πλέον
την εθνική ταυτότητα του.
Τα συμπεράσματα ανήκουν στον καθένα μας.
Δεν μπορώ όμως να μην υποκλιθώ στην προσπάθεια ενός Ηγέτη να διασώσει τον λαό του και όταν διαπίστωσε ότι δεν το καταφέρνει,
να μην λιποψυχίσει, αλλά να αγωνιστεί γνωρίζοντας ότι θα βρει τον θάνατο.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 25, 2009, 07:47:23 ΜΜ
άν ο λαός της πόλης στήριζε τον λιγοστό στρατό και δεν  καθόταν να παρακολουθει ίσως να μην έπεφτε η πόλη...πολλοί ιστορικοί το αναφέρουν αυτό......
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: fallen angel στις Ιανουαρίου 25, 2009, 08:20:24 ΜΜ
Παράθεση από: "talos43"άν ο λαός της πόλης στήριζε τον λιγοστό στρατό και δεν  καθόταν να παρακολουθει ίσως να μην έπεφτε η πόλη...πολλοί ιστορικοί το αναφέρουν αυτό......

Μάλλον συμφωνώ μαζί σου, για το θέμα διάβασε το ιστορικό βιβλίο του Κρόουλυ αλλά και το μυθιστόρημα της Λείας Βιτάλη, που αναφέρω παραπάνω.
Είναι γνωστό ότι πολλοί κάτοικοι της Πόλης προτιμούσαν τον Οθωμανικό ζυγό, από την βασιλεία του Κων/νου Παλαιολόγου, που τον θεωρούσαν προδότη επειδή, στην προσπάθεια του να λάβει στρατιωτική βοήθεια από την Δύση, είχε επιδιώξει την ένωση των εκκλησιών, υποτάσσοντας την Ορθόδοξη στην Καθολική, τελώντας την ενωτική λειτουργία στην Αγία Σοφία, στην οποία απέφευγαν πλέον να λειτουργούνται, για τον λόγο αυτόν. Πολλοί δεν τον θεωρούσαν κάν κανονικό αυτοκράτορα, επειδή είχε στεφθεί όχι στην Αγία Σοφία, αλλά στον Μυστρά.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 25, 2009, 09:58:27 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"ρε ξεκολλάτε με τις αυτοκρατορίες και τα Βυζάντια.
η Πόλις είχε πολιορκηθεί άλλες 2 φορές ανεπιτυχώς.
Ολες οι αυτοκρατορίες έχουν ακμή, παρακμή και άλωση.
όλα τα άλλα είναι παραμύθια για μικρά παιδάκια.
η παρακμή άρχισε με την άλωση από τους σταυροφόρους το 1204....από τότε και μετά ποτέ δεν απέκτησε την παλαιά της αίγλη....αντιθέτως βοηθούσης και της εσωτερικής διχ'όνοιας επιτάχυνε την καταστροφή........
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 25, 2009, 10:03:05 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"τα χουμε πει πολλές φορές...
όλες οι αυτοκρατορίες πέφτουν απ τα μέσα. Οχι απ΄όξω....
Οι απ όξω απλά γράφουν τον επίλογο
ολόσωστα.....
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: Biker στις Ιανουαρίου 25, 2009, 11:52:33 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"τα χουμε πει πολλές φορές...
όλες οι αυτοκρατορίες πέφτουν απ τα μέσα. Οχι απ΄όξω....
Οι απ όξω απλά γράφουν τον επίλογο

Με πρόλαβε ο Τάλως !
Αστεία-αστεία , αν << πάρουνε >> πίσω την Πόλη , θα βρεθώ και με περιουσία ! Μπουχαχαχαχαχαχαχαχα ...
... και σιγά μη μου την δώσουνε ...
Ε , ρε γλέντια που θα κάνανε οι πρόγονοι μου !
Άς προσέχανε λιγάκι με τους << Βυζαντινισμούς >> και θα κυριαρχούσαν γιά πολύ ακόμη !
Τέλος πάντων , μετά Χριστόν προφήτης δεν θα το παίξω , το απρόβλεπτο , ενίοτε κυριαρχεί , όλο και κάποιος Εφιάλτης θα ανοίξει μιά Κερκόπορτα , αλλά το θέμα του εκπεσόντος , μου προκαλέι και μιά νοσταλγία ! Έχουμε κι'ένα προγονικό στο Βόσπορο , όσο να πείς !
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 25, 2009, 11:53:51 ΜΜ
το ίδιο και εγώ στο φανάρι......... "*&hdb" "*&hdb" "*&hdb" "*&hdb" "*&hdb" "*&hdb"
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: Biker στις Ιανουαρίου 26, 2009, 12:15:12 ΠΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"με παππού γιαγία από Σμύρνη και Αλάτσατα έχω και γω πολλή νοσταλγία....
όταν όμως έμαθα ότι ο παππούς μου άλλαξε επώνυμο για να βρει δουλειά να επιβιώσει όταν ήρθε στην Ελλάδα -καθώς όλοι τον αποκαλούσαν τουρκόσπορο και του έλεγαν να γυρίσει πίσω στην Τουρκία- αποφάσισα να γράψω τη νεοελληνική ράτσα στα γιουνάνικα αρχίδια μου.


A , ρε Ανεπιθύμητε ...
Τί μου θύμησες μ'αυτό το << Τουρκόσπορε >> ?! ?! ?!  ...........
Όμορφος κόσμος ηθικός , αγγελικά πλασμένος ...
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: fallen angel στις Ιανουαρίου 26, 2009, 07:44:59 ΜΜ
Ιδού ο λόγος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, την παραμονή της Άλωσης, προς τους υπερασπιστές (Πηγή Αιολίς - Φραντζή - Χρονικό):


Β«?με?ς μέν, ε?γενέστατοι ?ρχοντες κα? ?κλαμπρότατοι δήμαρχοι κα? στρατηγο? κα? γενναιότατοι στρατι?ται κα? π?ς ? πιστ?ς κα? τίμιος λαός, καλ?ς ο?δατε ?τι ?φθασεν ? ?ρα κα? ? ?χθρός της πίστεως ?μ?ν βούλεται ?να μετ? πάσης τέχνης κα? μηχαν?ς ?σχυροτέρως στενοχωρήση ?μ?ς κα? πόλεμον σφοδρ?ν μετ? συμπλοκ?ς μεγάλης κα? συρρήξεως ?κ τ?ς χέρσου κα? θαλάσσης δώση ?μ?ν μετ? πάσης δυνάμεως, ?να, ε? δυνατόν, ?ς ?φις τ?ν ??ν ?κχύση κα? ?ς λέων ?νήμερος καταπ?η ?μ?ς. Δι? το?το λέγω κα? παρακαλ? ?μ?ς ?να στ?τε ?νδρείως κα? μετ? γενναίας ψυχ?ς, ?ς πάντοτε ?ως το? ν?ν ?ποιήσατε, κατ? τ?ν ?χθρ?ν της πίστεως ?μ?ν. Παραδίδωμι δ? ?μ?ν τ?ν ?κλαμπροτάτην κα? περίφημον ταύτην πόλιν κα? πατρίδα ?μ?ν κα? βασιλεύουσαν τ?ν πόλεων. Καλ?ς ο?ν ο?δατε, ?δελφοί, ?τι δι? τέσσερα τιν? ?φείλεται κοιν?ε ?σμεν πάντες ?να προτιμήσωμεν ?ποθανε?ν μ?λλον ? ζ?ν, πρώτον μ?ν ?π?ρ τ?ς πίστεως ?μ?ν κα? ε?σεβείας, δεύτερον δ? ?π?ρ πατρίδος, τρίτον ?π?ρ το? βασιλέως ?ς Χριστο? Κυρίου, κα? τέταρτον ?π?ρ συγγεν?ν κα? φίλων. Λοιπόν, ?δελφοί, ??ν χρε?σται ?σμεν ?π?ρ ?ν?ς ?κ τ?ν τεσσάρων ?γωνίζεσθαι ?ως θανάτου πολλ? μ?λλον ?π?ρ πάντων ?με?ς, ?ς βλέπετε προφαν?ς, κα? ?κ πάντων μέλλομεν ζημιωθ?ναι. ??ν δι? τ? ?μ? πλημμελήματα παραχωρήση ? Θε?ς τ?ν νίκην το?ς ?σεβέσιν, ?π?ρ τ?ς πίστεως ?μ?ν τ?ς ?γίας, ?ν Χριστ?ς ?ν τ? ο?κεί? α?ματι ?μ?ν ?δωρήσατο, κινδυνεύομεν, ? ?στι κεφάλαιον πάντων. Κα? ??ν τ?ν κόσμον ?λον κερδίση τις κα? τ?ν ψυχ?ν ζημιωθ?, τί τ? ?φελος; Δεύτερον πατρίδα περίφημον τοιούτως ?στερούμεθα κα? τ?ν ?λευθερίαν ?μ?ν. Τρίτον βασιλείαν τ?ν ποτ? μ?ν περιφαν?, ν?ν δ? τεταπεινωμένην κα? ?ξουθενωμένην ?πωλέσαμεν, κα? ?π? το? τυράννου κα? ?σεβο?ς ?ρχεται. Τέταρτον δ? κα? φιλτάτων τέκνων κα? συμβίων κα? συγγεν?ν ?στερούμεθα. Α?τ?ς δ? ? ?λιτήριος ? ?μηρ?ς πεντήκοντα κα? ?πτ? ?μέρας ?γει σήμερον ?φ’ο? ?μ?ς ?λθ?ν ?πέκλεισεν κα? μετ? πάσης μηχαν?ς κα? ?σχύος καθ’?μέραν τ? κα? νύκτα ο?κ ?παύσατο πολιορκ?ν ?μ?ς κα? χάριτι το? παντεπόπτου Χριστο? Κυρίου ?μ?ν ?κ τ?ν τειχ?ν μετ? α?σχύνης ?χρι το? ν?ν πολλάκις κακ?ς ?πεπέμφθη. Τ? ν?ν δ? πάλιν, ?δελφοί, μ? δειλιάσητε, ??ν κα? το?χος μακρόθεν ?λίγον ?κ τ?ν κρότων κα? τ?ν πτωμάτων τ?ν ?λεπόλεων ?πεσε, διότι, ?ς ?με?ς θεωρε?τε, κατ? τ? δυνατ?ν ?διορθώσαμεν πάλιν α?τό. ?με?ς πάσαν τ?ν ?λπίδα ε?ς τ?ν ?μαχον δόξαν το? Θεο? ?νεθέμεθα, ο?τοι ?ν ?ρμασι κα? ο?τοι ?ν ?πποις κα? δυνάμει κα? πλήθει, ?με?ς δ? ?ν ?νόματι Κυρίου το? Θεο? κα? Σωτ?ρος ?μ?ν πεποίθαμεν, δεύτερον δ? κα? ?ν τα?ς ?μετέραις χερσ? κα? ρωμαλαιότητι, ?ν ?δωρήσατο ?μ?ν ? θεία δύναμις. Γνωρίζω δ? ?τι α?τη ? μυριαρίθμητος ?γέλη τ?ν ?σεβ?ν, καθ?ς ? α?τ?ν συνήθεια, ?λεύσονται καθ’?μ?ν μετ? βαναύσου κα? ?πηρμένης ?φρύος κα? θάρσους πολλο? κα? βίας, ?να δι? τ?ν ?λιγότητα ?μ?ν θλίψωσι κα? ?κ το? κόπου στενοχωρήσωσι, κα? μετ? φων?ν μεγάλων κα? ?λαλαγμ?ν ?ναριθμήτων, ?να ?μ?ς φοβήσωσι. Τ?ς τοιαύτας α?τ?ν φλυαρίας καλ?ς ο?δατε, κα? ο? χρ? λέγειν περ? τούτων. Κα? ?ρα ?λίγοι τοια?τα ποιήσωσι, κα? ?ναριθμήτους πέτρας κα? ?τερα βέλη κα? ?λεβολίσκους, ?σε? ?μμον θαλασσ?ν ?νωθεν ?μ?ν πτήσουσι, δι’?ν, ?λπίζω γάρ, ο? βλάψωσι, διότι ?μ?ς θεωρ? κα? λίαν ?γάλλομαι κα? τοιαύταις ?λπίσι τ?ν λογισμ?ν τρέφομαι, ?τι ε? κα? ?λίγοι πάνυ ?σμέν, ?λλ? πάντες ?πιδέξιοι κα? ?πιτήδειοι ρωμαλέοι τ? κα? ?σχυρο? κα? μεγαλήτορες κα? καλ?ς προπαρασκευασμένοι ?πάρχετε. Τα?ς ?σπίσιν ?μ?ν καλ?ς τ?ν κεφαλ?ν σκέπεσθε ?π? τ? συμπλοκ? κα? συρρήξει. ? δεξι? ?μ?ν ? τ?ν ρομφαίαν ?χουσα μακρ?ν ?στω πάντοτε. Α? περικεφαλα?αι ?μ?ν κα? ο? θώρακες κα? ο? σιδηρο? ?ματισμο? λίαν ε?σ?ν ?κανο? ?μα κα? το?ς λοιπο?ς ?πλοις, κα? ?ν τ? συμπλοκ? ?σονται πάνυ ?φέλιμα, ? ο? ?ναντίοι  ο? χρ?νται, ?λλ’ ο?τε κέκτηνται. Κα? ?με?ς ?σωθεν τ?ν τειχ?ν ?πάρχετε σκεπόμενοι, ο? δ? ?σκεπε?ς μετ? κόπου ?ρχονται. Διό, ? συστρατι?ται γίγνεσθε ?τοιμοι κα? στερεο? κα? μεγαλόψυχοι δι? το?ς ο?κτιρμο?ς το? Θεο?. Μιμηθ?τε  το?ς ποτ? τ?ν Καρχηδονίων ?λίγους ?λέφαντας, π?ς τοσούτον πλ?θος ?ππων Ρωμαίων τ? φων? κα? θέα ?δίωξαν, κα? ??ν ζ?ον ?λογον ?δίωξε πόσον μ?λλον ?με?ς ? τ?ν ζώων κα? ?λόγων ?πάρχοντες κύριοι, κα? ο? καθ’?μ?ν ?ρχόμενοι ?να παράταξιν μεθ’?μ?ν ποιήσωσιν ?ς ζ?α ?λογα κα? χείρονες ε?σιν. Ο? πέλται ?μ?ν κα? ρομφα?οι κα? τ? τόξα κα? ?κόντια πρ?ς α?το?ς πεμπέτωσαν παρ’?μ?ν. Κα? ο?τως λογίσθητε ?ς ?π? ?γρίων χοίρων κα? πληθ?ν κυνήγιον, ?να γνώσωσιν ο? ?σεβε?ς ?τι ο? μετ? ?λόγων ζώων ?ς α?τοί, παράταξιν ?χουσιν, ?λλ? μετ? κυρίων κα? α?θεντ?ν α?τ?ν κα? ?πογόνων ?λλήνων κα? Ρωμαίων. Ο?δατε καλ?ς ?τι ? δυσσεβ?ς α?τ?ς ? ?μηρ?ς κα? ?χθρός της ?γίας ?μ?ν πίστεως χωρ?ς ε?λογον α?τίας τιν?ς τ?ν ?γάπην ?ν ε?χομεν ?λυσεν, κα? το?ς ?ρκους α?το? το?ς πολλο?ς ?θέτησεν ?ντ’ο?δεν?ς λογιζόμενος κα? ?λθ?ν α?φνιδίως φρούριον ?ποίησεν ?π? τ? στεν?ν το? ?σωμάτου, ?να καθ’?κάστην ?μέραν δύνηται βλάπτειν ?μ?ς. Το?ς ?γρο?ς ?μ?ν κα? κήπους κα? παραδείσους κα? ο?κους πυριαλώτους ?ποίησε, το?ς ?δελφο?ς ?μ?ν το?ς Χριστιανο?ς ?σους ε?ρεν, ?θανάτωσε κα? ?χμαλώτευσε, τ?ν φιλίαν ?μ?ν ?λυσεν. Το?ς δ? το? Γαλατά, ?φιλίωσε, κα? α?το? χαίρονται, μ? ε?δότες κα? α?το? ο? ταλαίπωροι τ?ν το? γεωργο? παιδ?ς μύθον, το? ?ψήνοντος το?ς κοχλίας κα? ε?πόντος. ? ?νόητα ζ?α, κα? τ? ?ξ?ς. ?λθ?ν ο?ν ?δελφοί, ?μ?ς ?πέκλεισε, κα? καθ’?κάστην τ? ?χαν?ς α?το? στόμα χάσκων, π?ς ε?ρη καιρ?ν ?πιτήδειον ?να καταπ?η ?μ?ς κα? τ?ν πόλιν ταύτην, ?ν ?νήγειρεν ? τρισμακάριστος ?κε?νος κα? τ? πανάγνω δεσποίνη ?μ?ν θεοτόκω κα? ?ειπαρθένω Μαρία ?φιέρωσεν κα? ?χαρίσατο του κυρίαν ε?ναι κα? βοηθ?ν κα? σκέπην τ? ?μετέρα πατρίδι κα? καταφύγιον τ?ν Χριστιαν?ν, ?λπίδα κα? χαρ?ν πάντων τ?ν ?λλήνων τ? καύχημα πάσι το?ς ο?σιν ?π? τ?ν το? ?λίου ?νατολήν. Κα? ο?τος ? ?σεβέστατος τ?ν ποτ? περιφαν? κα? ?μφακλιζουσαν ?ς ρόδον το? ?γρο? βούλεται ποι?σαι ?π’α?τόν. ? ?δούλωσε σχεδόν, δύναμαι ε?πείν, πάσαν τ?ν ?φ’?λιον κα? ?πέταξεν ?π? το?ς πόδας α?τ?ς Πόντον κα? ?ρμενίαν, Περσίαν κα? Παμφλαγονίαν, ?μαζόνας κα? Καππαδοκίαν, Γαλατίαν κα? Μηδίαν Κολχο?ς κα? ?βηρας, Βοσποριανο?ς κα? ?λβάνους Συρίαν κα? Κιλικίαν κα? Μεσοποταμίαν, Φοινίκην Βακτριανο?ς κα? Σκύθας, Μακεδονίαν κα? Θετταλίαν, ?λλάδα Βοιωτία, Λοκρο?ς κα? Α?τωλούς, ?καρνανίαν,?χαϊαν κα? Πελοπόννησον, ?πειρον κα? τ? ?λλυρικ?ν Λύχνιτας κατ? τ? ?νδριατικόν, ?ταλίαν, Τουσκίνους, Κέλτους κα? Κελτογαλάτας, ?βηρίαν τ? κα? ?ως τ?ν Γαδείρων, Λιβύαν κα? Μαυρητανίαν κα? Μαυρουσίαν, Α?θιοπίαν, Βελέδας, Σκούδην, Νουμιδίαν κα? ?φρικ?ν κα? Α?γυπτον α?τός τ? ν?ν βούλεται δουλ?σαι κα? τ?ν κυριεύουσαν τ?ν πόλεων, ζυγ? ?ποβαλε?ν κα? δουλεία κα? τ?ς ?γίας ?κκλησίας ?μ?ν, ?νθα ?προσκυνε?το ? ?γία Τρι?ς κα?   ?δοξολογε?το τ? πανάγιον, κα? ?που ο? ?γγελοι ?κούοντο ?μνε?ν τ? θε?ον κα? τ?ν ?νσαρκον το? Θεο? Λόγου ο?κονομίαν, βούλεται ποι?σαι προσκύνημα τ?ς α?το? βλασφημίας κα? το? φληναφο? ψευδοπροφήτου Μωάμεθ, κα? κατοικητήριον ?λόγων κα? καμήλων. Λοιπ?ν ?δελφο? κα? συστρατι?ται, κατ? νο?ν ?νθυμηθ?ται ?να τ? μνημόσυνον ?μ?ν κα? ? μνήμη κα? ? φήμη κα? ? ?λευθερία α?ωνίως γενήσηταιΒ»

Και ιδού ο λόγος του Μωάμεθ του Β΄ προς τους δικούς του πολεμιστές:

Β«? τέκνα φίλτατα παρ? το? Θεο? κα? το? α?το? προφήτου Μωάμεθ κα? ?μο? το? δούλου α?το? δέομαι κα? παρακαλ? ?μ?ς, ?να ?π? τ?ν α?ριον ?ξιον ?ργον μνήμης α?ωνίου ποιήσητε, ?ς κα? ο? πρ? ?μ?ν πανταχο? ?ως το? ν?ν, ?ς φανερ?ν ?στιν, ?ποίησαν, κα? μετ? προθυμίας κα? γενναιότητος κα? μεγαλοψυχίας το?ς τείχους ?νωθεν μετ? τ?ν κλιμάκων ?ς πτερωτο? διέλθητε κα? τ?ν φήμην ?ν ο? πρ? ?μ?ν, ?ς ε?πομεν, ?κέρδησαν κα? ? Θε?ς ?χαρίσατο μ? γένοιτο ?να ?με?ς ?πολέσωμεν α?τήν, ?λλ? μάλιστα ν?ν ? ?ρα ?γγικεν ?να α?τήν, πολυπλασίως α?ξήσωμενΒ». Ε?τα λέγει Β«Κα? ??ν κα? ?ξ ?μ?ν τιν?ς ?ποκτανθώσιν, ?ς ?θος ?στ?ν ?ν το?ς πολέμοις, γεγραμμένον ?π? τ?ς κεφαλ?ς α?το?, καλ?ς ο?δατε δι? το? ?μετέρου καρ?ν τί φησ?ν ? προφήτης ?τι ? ?ποθαν?ν ?ν καιρ? τοιούτω ?λόσωμος ?ν τ? παραδείσ? μετ? το? Μωάμεθ ?ριστήσει κα? πιε?, κα? μετ? παίδων κα? μετ? γυναικ?ν ?ραίων κα? παρθένων ?ν τόπ? χλοερ? κα? μεμυρισμένω ?νθεσιν ?ναπαυθ?, κα? ?ν λουτρο?ς ?ραιοτάτοις λουσθ?, κα? ?ν ?κείν? τ? τόπω ?κ Θεο? ?ξει τα?τα. ?νταύθα δ? πάλιν ?ξ ?μο? π?ς ? ?μ?ς στυρατ?ς κα? ?ρχοντες τ?ς α?λ?ς μου, ??ν νικήσωμεν, ? μισθ?ς ?ν ?ξουσι παρ’?μο? ?σται ο? τ? ν?ν ?χουσι ?ς ?π? το? ν?ν ?ρξηται ?ως τέλους τ?ς ζω?ς α?τ?ν. Κα? ?μέραις τρισ?ν ? πόλις πάσα ?μ?ν ?σεται. Κα? ε? τί δ’?ν σκυλεύσηται κα? ε?ρηται χρυσίου κα? ?ργυρίου σκε?ος κα? ?ματισμόν, α?χμαλώτους τ? ?νδρας κα? γυναίκας, μικρο?ς τ? κα? μεγάλους, ο?δε?ς δυνηθείη α?το?ς ?μ?ν α?τ?σαι ? τί ?νοχλ?σαι ε?ς ο?δένΒ» Κα? τελειώσας το? λέγειν ?μοσεν α?το?ς φυλάξαι τ? ?σα α?το?ς διετάξατο. Ο?δε ?κούσαντες ?χάρησαν λίαν κα? ?ν μία φων? πάντες ?λαλάξαντες ?σαν κατ? τ?ν ?κείνων διαλεκτ?ν Β«?λλ? ?λλ? Μεεμέτη ρεσο?λ ?λλάΒ» τούτ’?στιν Β«? Θε?ς τ?ν Θε?ν κα? Μουχαμέτης ? προφήτης α?το?Β».
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 26, 2009, 08:01:46 ΜΜ
όταν πήγα στην πόλη και είδα πως έχουν κάνει οι τούρκοι τα μνημεία μας ... [αγ.σοφία κ.λ.π. ] ........καταλαβα πόσο πολιτισμένος λαος ήταν και είναι........ας μείνω εδώ γιατί μπορεί να προκαλέσω επεισόδια και δεν το θέλω...... "$#bb" "$#bb" "$#bb" "$#bb" "$#bb"
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: talos43 στις Ιανουαρίου 26, 2009, 08:15:39 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"σου έχει πει κανείς, ή έχεις διαβάσει ποτέ πόσο πολιτισμένα φέρθηκε το Βυζάντιο στα αρχαιοελληνικά μνημεία;
 "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx"
όχι το βυζάντιο.....ο χριστιανισμός......
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: aris63 στις Ιανουαρίου 26, 2009, 11:07:59 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"σου έχει πει κανείς, ή έχεις διαβάσει ποτέ πόσο πολιτισμένα φέρθηκε το Βυζάντιο στα αρχαιοελληνικά μνημεία;
 "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx"

πρεπει ν'ανοιξουμε ξεχωριστο θρεντ γι'αυτο το ζητημα,πολυ πικρα,αλλα μπαινω στον πειρασμο να γραψω κατι
ο Παρθενωνας,ηδη με αγριο τροπο λεηλαατημενος απο το 429,μετατρεπεται σε Παναγια ""Αθηνιωτισσα""με βιαιες παρεμβασεις στην αρχιτεκτονικη του.Το ιδιο και το Ερεχθειο,που μετατρεπεται και αυτο σε χριστιανικη εκκλησια...και παει λεγοντας.
δεν συνεχιζω γιατι θα ξημερωθω και θα ειμαι και οφ τοπικ.
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: Biker στις Ιανουαρίου 27, 2009, 12:39:11 ΠΜ
Παράθεση από: "talos43"όταν πήγα στην πόλη και είδα πως έχουν κάνει οι τούρκοι τα μνημεία μας ... [αγ.σοφία κ.λ.π. ] ........καταλαβα πόσο πολιτισμένος λαος ήταν και είναι........ας μείνω εδώ γιατί μπορεί να προκαλέσω επεισόδια και δεν το θέλω...... "$#bb" "$#bb" "$#bb" "$#bb" "$#bb"


Εγώ , ο αρχαιολάτρης , λοιπόν , όποτε πηγαίνω σε αρχαιοελληνικά μνημεία ...και βλέπω πως φερόμαστε ΕΜΕΙΣ στα μνημεία ΜΑΣ , παθαίνω κάαααατι χειρότερο , απ'αυτό που έπαθα όταν είδα πως φέρονται οι << Βάρβαροι και απολίτιστοι Τούρκοι >> ! ! !

Γιά να θυμήσω και κάτι πρόσφατο , θύελλες διαμαρτυριών γιά την κακομεταχείριση της Αγ. Σοφίας από τα κανάλια , γιά την διεξαγωγή των Τουρκικών καλλιστείων , αλλά τουμπεκί ψιλοκομμένο , όταν γαμούμε ασυστόλως με την κάθε Κακομοίρα τον Βράχο !
Πέραν τούτου , το θέμα είναι η Άλωση της Πόλης ... τα υπόλοιπα θα τα internetoκουβεντιάσουμε , στο θέμα που θ'ανοίξει ο συν. Aris63 !
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: gabadoo στις Ιανουαρίου 27, 2009, 09:52:38 ΜΜ
   Ξερετε οτι οταν ανελαβε ο Παλαιολογος αυτοκρατορας και αρχισε τις ετοιμασιες για την αμυνα της Αυτοκρατοριας
  (ποια αυτοκρατορια δηλαδη,σκια του εαυτου της ηταν...) και απεστειλλε εκκληση προς ολους οσους ηταν
  ικανοι να φερουν οπλισμο,στα ελληνικα Μοναστηρια (και μονο αυτα..) υπηρχαν καπου 300.000 ναι καλα ακουσατε
  ΤΡΙΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ μοναχοι;
  Ως επι τω πλειστον νεοι στην ηλικια,σαφεστατα αναμεσα τους και γονοι καλων οικογενειων ,οι οποιοι αρνουνταν
  την στρατευση;

  Η Εκκλησια με τα προνομια που ειχε αποκτησει επι των Αυτοκρατορων ειχε τοσο μεγαλη δυναμη που προστατευε
  τους νεους που δεν ηθελαν να καταταχθουν...

 
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: aris63 στις Ιανουαρίου 27, 2009, 11:12:38 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"γκάμπα...... νομίζεις ότι τα προνόμιά τους επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας λιγόστεψαν;

 "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx" "trcx"

αυξηθηκαν βεβαια,αφου αυτο ηταν το τιμημα της προδοσιας....
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: OXIA στις Ιανουαρίου 27, 2009, 11:17:29 ΜΜ
Παράθεση από: "aris63"αυξηθηκαν βεβαια,αφου αυτο ηταν το τιμημα της προδοσιας....

 &@th
Και δε μ αρέσει αυτό το εικονίδιο που είναι χαρούμενο, γιατί όταν ακούω για εκκλησίες και παπάδες δαιμονίζομαι και καθόλου δε γελάω.
Εμείς φορολογούμαστε μέχρι και με 39-40% και η εκκλησία ΤΙΠΟΤΑ>!!!!!!! "*%bt" "*%bt" "*%bt" "*%bt"
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: OXIA στις Ιανουαρίου 27, 2009, 11:18:03 ΜΜ
Παράθεση από: "1personanongrata"και μετά την απελευθέρωση τους δώσαμε και δώρο το 1/3 της επικράτειας για των υπέρ παντων αγώνα υπέρ του Εθνους....

 "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je" "#@je"

Και σου ζητάνε και να ενισχύσεις με τον οβολό σου, υπέρ αποπερατώσεως "*%bt" "*%bt" "*%bt"
Τίτλος: Re: 1453. Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Αποστολή από: LIONHEART στις Φεβρουαρίου 01, 2009, 06:40:49 ΜΜ
Παράθεση από: "OXIA"&@th
Και δε μ αρέσει αυτό το εικονίδιο που είναι χαρούμενο, γιατί όταν ακούω για εκκλησίες και παπάδες δαιμονίζομαι και καθόλου δε γελάω.
Εμείς φορολογούμαστε μέχρι και με 39-40% και η εκκλησία ΤΙΠΟΤΑ>!!!!!!! "*%bt" "*%bt" "*%bt" "*%bt"

 Γιατί η εκκλησία ΕΙΝΑΙ το κράτος... ή το βαθύ κράτος αν θέλεις...  ";)"
Τίτλος: Re: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: fallen angel στις Μαΐου 31, 2009, 10:50:29 ΠΜ
Επανακυκλοφόρησε σε Β΄ έκδοση στην σειρά Μεγάλες Μάχες της Στρατιωτικής Ιστορίας
από τις εκδόσεις Περισκόπιο, Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης, που είχε εξαντληθεί από χρόνια.

Όσοι πιστοί προσέλθετε.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: luke cage στις Μαΐου 29, 2018, 11:07:21 ΠΜ
Ετσι ήταν η Κωνσταντινούπολη πριν από την Αλωση, τον Μάιο του 1453

(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/708x320/public/kwnst708.jpg?itok=9dcbdGDo)

Εντυπωσιακές εικόνες της Κωνσταντινούπολης πριν την Άλωση στις 29 Μαΐου του 1453. Τις εικόνες φέρνει στη δημοσιότητα το τουρκικό μέσο Κarar.

Μέσα από αναπαραστάσεις αρχαιολόγων, αποτυπώνεται η αίγλη της Βασιλεύουσας πριν πέσει στα χέρια των Οθωμανών, ενώ μεταξύ των απεικονίσεων ξεπροβάλλουν η Αγία Σοφία καθώς και εμβληματικά μνημεία της εποχής.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης ήρθε μετά την πολιορκία της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορας ήταν ο Κωνσταντίνος ΙΑ' Παλαιολόγος, από τον οθωμανικό στρατό, με επικεφαλής τον σουλτάνο Μωάμεθ Β'.

Η πολιορκία διήρκεσε από τις 6 Απριλίου έως την Τρίτη, 29 Μαΐου 1453.

(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/kwnst6_iefimerida.jpg)
(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/kwnst8_iefimerida.jpg)
(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/kwnst15_iefimerida.jpg)
(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/kwnst21_iefimerida.jpg)
(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/kwnst28_iefimerida.jpg)

Πηγή: Ετσι ήταν η Κωνσταντινούπολη πριν από την Αλωση, τον Μάιο του 1453 [εικόνες] | iefimerida.gr
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: γιανης τουζας στις Μαΐου 29, 2018, 03:17:36 ΜΜ
Θα εχει ποδσφαιρική φιέστα ο ερντογάν.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: palisade στις Μαΐου 29, 2018, 05:57:32 ΜΜ
Εμας μας μειναν οι προφητειες του κοσμα και του παισιου που θα μας την χαρισουν την Πόλη οι Ρώσοι.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: νικος αλεφης στις Μαΐου 29, 2018, 11:09:24 ΜΜ
Το κόσμημα της νοτιας ευρώπης το πηραν οι τουρκαλάδες και το κάνανεοχετο απο τη βρωμιά.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: luke cage στις Μαΐου 30, 2018, 11:28:48 ΠΜ
Διαλύοντας τους μύθους για την Άλωση της Κωνσταντινούπολης

(http://www.economy365.gr/sites/default/files/styles/830x430/public/theodosiana_teihi_1.jpg?itok=GH57ztMa)

Σαν σήμερα 29 Μαΐου 1453 συνέβει η Άλωση της Κωνσταντινούπολης, μια ημερομήνια κομβικής σημασίας τόσο για την ελληνική, όσο και για την παγκόσμια ιστορία, καθώς σηματοδοτεί το τέλος της υπερχιλιετούς Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης ήρθε μετά την πολιορκία της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορας ήταν ο Κωνσταντίνος ΙΑ' Παλαιολόγος, από τον οθωμανικό στρατό, με επικεφαλής τον σουλτάνο Μωάμεθ Β'. Η πολιορκία διήρκεσε από τις 6 Απριλίου έως την Τρίτη, 29 Μαΐου 1453.

Όμως κάθε ιστορία είναι σπάνιο να μη διανθίζεται με διάφορους μύθους. Η διάσημη από το έργο της βυζαντινολόγος Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ, με αφορμή την μέρα της Άλωσης αναφέρει ότι η κατάσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν τέτοια, που έκπληξη θα ήταν το να μην αλωθεί η Πόλη. Στόχος της να καταγράψει αλήθειες και μύθους της Άλωσης.

«Η Πόλη έχει αποδεκατιστεί από την πανώλη και τις αλλεπάλληλες πολιορκίες των Τούρκων. Αλλά και από τις διαμάχες των Δυτικών, αφού οι προστριβές Γενοβέζων και Βενετσιάνων γίνονταν στο λιμάνι της μέσα. Υπήρχε και μια τάση ανεξαρτητοποίησης των λίγων χωρών που παρέμεναν ελεύθερες- όχι μόνο του Μυστρά που παρεμπιπτόντως έπεσε το 1460, επίσης στις 29 Μαΐου! Η κατάσταση ήταν μιας ανασφάλειας γενικής».
Ο διχασμός

«Και σαν να μην έφθαναν αυτά υπήρχε μια μεγάλη ενωτική και ανθενωτική διαμάχη, υπέρ και εναντίον της Ένωσης των Εκκλησιών. Οι αντίθετοι στην Ένωση συμμαχούσαν και με τους Τούρκους ήταν οι λεγόμενες παρά φύσιν συμμαχίες. Οι υπέρμαχοι της Ένωσης διακήρυσσαν: "Όταν οι δύο Ρώμες ήταν ενωμένες διαφεντεύαμε τον κόσμο. Όταν διχάστηκαν, χάσαμε τα πρωτεία".

Με αυτή την έννοια η πραγματική πτώση της Πόλης χρονολογείται από το 1204 και μετά. Η ανθενωτική διαμάχη πήρε μάλιστα τεράστιες διαστάσεις μετά το 1438 και τη Σύνοδο της Φερράρας. Εκεί ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ ξεσήκωσε την Εκκλησία σε μια τελευταία προσπάθεια Ένωσης, αλλά ενώ η διανόηση ήθελε να είναι αναγεννησιακή, η Εκκλησία παρέμενε προσηλωμένη στα πάτρια κατά τρόπο φανατικό, αν όχι τίποτα παραπάνω».

«Υπήρχε όμως ακόμη ένας παράγοντας παρακμής. Ήταν η γενική δεισιδαιμονία που τρεφόταν από τις προφητείες. Ήδη από τον 6ο αιώνα υπήρχαν προφητείες, τότε ήταν όμως αισιόδοξες. Τώρα προφήτευαν το τέλος της Πόλης και μαζί το τέλος του κόσμου και της Ιστορίας. Αυτό ήταν, λοιπόν, το κλίμα στην Κωνσταντινούπολη της εποχής. Δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά. Οι Βυζαντινοί ζούσαν σε μια πόλη ερημωμένη. Και στα ανάκτορα του Πορφυρογέννητου πολύ λίγα δωμάτια χρησιμοποιούνταν.

«Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει πολύ νωρίτερα»

Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει στα χέρια των Τούρκων πολύ νωρίτερα. «Ο λόγος που δεν έγινε αυτό και ανάσανε για πενήντα χρόνια ήταν ότι ο Βαγιαζίτ έπεσε στα χέρια των Μογγόλων» λέει η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ. «Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία δεν μπορούσε να σταθεί μόνη της όρθια. Ο Μανουήλ έτρεχε να δει τους Καρόλους, ο Ιωάννης πήγε στη Φερράρα. Είναι η εποχή των επαιτών αυτοκρατόρων. Πήγαιναν επαίτες στη Δύση, έστω και αν τους δέχονταν εκεί με τιμές και δόξες. Κάτι που συνήθως οι Έλληνες δεν δέχονται είναι ότι ο Πάπας προσπάθησε να βοηθήσει. Διέθεσε τις ιντουλγκέντσιες -τα επί πληρωμή συγχωροχάρτια- του 1450, που ως ιντουλγκέντσιες Ιωβηλαίου ήταν πιο προσοδοφόρες, στον πόλεμο κατά των Τούρκων. Αλλο αν αυτό δεν ήταν αποτελεσματικό, αφού έδωσε τα χρήματα στους Αραγωνέζους που τα χρησιμοποίησαν για δικούς τους σκοπούς.

Πολλοί λένε ότι η Δύση δεν βοήθησε. Όταν όμως μιλάμε για Δύση τι εννοούμε; Οι Βυζαντινοί ήταν όλη η Ανατολή. Η Δύση ήταν πολυδιασπασμένη και ο Πάπας είχε ένα σχίσμα στην πλάτη του και την Ανατολική Εκκλησία εναντίον του. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Παλαιολόγος πολεμάει τους Τούρκους μαζί με τον απεσταλμένο του Πάπα, Ισίδωρο του Κιέβου, και τους Γενοβέζους, ο Γεννάδιος -ο Γεώργιος Σχολάριος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Άλωση- τοιχοκολλούσε ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου. Και επίσης: μετά την πτώση της Πόλης, οι Δυτικοί έτρεμαν. Οταν ανέλαβε Πάπας ο Ενιο Σίβλιο Πικολομίνι, δηλαδή ο Πίος Β΄, έγραψε μια πραγματεία για την Αλωση στην οποία μιλούσε για καταστροφή της Χριστιανοσύνης. Αντίθετα οι Ρώσοι, που είναι μάλιστα φανατικοί ανθενωτικοί, δεν γράφουν σχεδόν τίποτα για την πτώση της Πόλης. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσουν οι σλαβικοί θρήνοι. Εκείνοι που θρήνησαν από την αρχή για την Πόλη είναι στην Τραπεζούντα. "Πάρθεν η Πόλη, πάρθεν η Ρωμανία", έλεγαν».

Η συμφωνία του σουλτάνου με τον Πατριάρχη

Το Ρούμελι Χισάρ, το κάστρο που έχτισε ο Μωάμεθ το 1452 για να ελέγχει το πέρασμα ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Μαρμαρά, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην έκβαση της πολιορκίας, λέει η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Διούλκησε και τον στόλο περνώντας τα πλοία του στον Κεράτιο. Από την άλλη πλευρά, μόνο 3-4 πλοία γενοβέζικα πέρασαν και αυτά για να φέρουν τροφή στους πολιορκημένους». Βέβαια, δεν ήταν μόνο αυτή η αιτία της ήττας των Βυζαντινών. «Ο Μωάμεθ είχε μαζέψει Σέρβους, Αλβανούς, Τούρκους. Απέναντι στους τουλάχιστον 100.000 άντρες του- μερικοί μιλούν για 120.000, άλλοι τους ανεβάζουν σε 200.000- αντιπαρατάσσονταν περίπου 4.500 άνθρωποι το πολύ, μαζί με τους ξένους. Και πολλοί ήταν παιδιά και γυναίκες που πολεμούσαν με αγκωνάρια. Μεγάλη ήταν η βοήθεια των Γενοβέζων, αλλά όταν σκοτώθηκε ο Τζουστινιάνι έχασαν το ηθικό τους και υποχώρησαν. Όσοι πολέμησαν, πάντως, πολέμησαν ηρωικά. Όταν ο Μωάμεθ έστειλε αποκρισάριο στον Παλαιολόγο ζητώντας του να παραδώσει την Πόλη, πήρε την απάντηση ότι η Πόλη δεν είναι δικό του πράγμα και πως "με τη δική μας θέληση αποφασίσαμε να πεθάνουμε".

Ακόμη και ο περίφημος Νοταράς που είχε τρεις υπηκοότητες και όλη του την περιουσία στο εξωτερικό, και που είπε ότι είναι καλύτερο το τουρκικό καφτάνι από τη λατινική τιάρα, πολέμησε και εν τέλει εκτελέστηκε από τους Τούρκους. Χαρακτηριστικό του ηρωισμού είναι ότι όταν στην Πύλη του Ρωμανού οι Τούρκοι άρχισαν να ανεβαίνουν πάνω και πέρασαν μέσα, έψαχναν τους αντίπαλους πολεμιστές και δεν πίστευαν ότι ήταν τόσοι λίγοι. Και πρέπει να πούμε και για τον Μωάμεθ, που συνηθίζουμε να τον ταυτίζουμε με τη βαρβαρότητα, ότι δεν ήταν βάρβαρος ή δεν ήταν μόνο βάρβαρος. Ήταν από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές της Τουρκίας. Ηξερε τι ήθελε και πώς να το κάνει». Όσο για την Κερκόπορτα... «Ανοιγμένη ή ξεχασμένη. Αστεία πράγματα. Ήταν χιλιάδες έξω, τα καράβια τους στον Κεράτιο, οι Γενοβέζοι έφευγαν. Τι να πεις για την Κερκόπορτα; Σε συμβολικό επίπεδο μόνο μπορείς κάτι να πεις. Αλλά είναι σαν να λέμε ότι αντί να σκοτώνονταν τρεις Τούρκοι κατά την είσοδό τους στην Πόλη, θα σκοτώνονταν δέκα αν η πόρτα ήταν κλειστή. Και λοιπόν; Αφού είχαν ανεβάσει σκάλες και έμπαιναν από όπου ήθελαν».

«Ο Μωάμεθ έδωσε το πατριαρχικό αξίωμα στον Γεννάδιο Σχολάριο, ορίζοντάς τον αμέσως αρχηγό του Μιλιέτ, δηλαδή όλων των ορθοδόξων. Κάπως έτσι ξέρουμε γιατί η Εκκλησία κράτησε όλα τα κτήματά της και η αυτοκρατορία τα έχασε», λέει δηκτικά η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Κάπως έτσι φτάσαμε και στα σημερινά βατοπεδινά βακούφια. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε, σε αντίθεση με άλλες συμπεριφορές της πολιτείας, ότι όταν ο Μανουήλ Παλαιολόγος είναι στη Θεσσαλονίκη και υπάρχει κίνδυνος καταστροφής, δημεύει όλα τα κτήματα του Αθω. Και ότι ο Κομνηνός δημεύει όλη την εκκλησιαστική περιουσία για να αντιμετωπίσει τους Σελτζούκους». Την εποχή της Άλωσης, εξάλλου, υπήρχε έξαρση του μοναχισμού. «Σε όλη τη διαμάχη των ανθενωτικών οι καλόγεροι στα μοναστήρια της Πόλης και του Αθω ήταν πρώτοι. Είναι πολλοί και δεν πολεμούν. Αντίθετα με τους δυτικούς μοναχούς που μπορούν να φέρουν όπλα, οι ορθόδοξοι δεν μπορούν».

http://www.economy365.gr/article/78666/dialyontas-toys-mythoys-gia-tin-alosi-tis-konstantinoypolis (http://www.economy365.gr/article/78666/dialyontas-toys-mythoys-gia-tin-alosi-tis-konstantinoypolis)
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: kolonakis88 στις Μαΐου 30, 2021, 01:29:52 ΠΜ
568 έτη σε βαρβαρική κατοχή η Πόλη.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: ontario στις Μαΐου 29, 2022, 05:14:55 ΜΜ
Δυστυχως πηρανε το καλύτερο κομματι της Ευρωπαικής Ηπείρου
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: hraklhs στις Μαΐου 29, 2022, 05:51:18 ΜΜ
Η χειροτερη καταστροφη στην ιστορια μας.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: Ο καλός ο μύλος στις Μαΐου 29, 2023, 05:26:12 ΜΜ
Σαν σήμερα έγινε η πτώση της Πόλης από τους Οθωμανούς
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: πεο ντα σιλβα στις Μαΐου 29, 2023, 11:34:43 ΜΜ
Παράθεση από: Ο καλός ο μύλος στις Μαΐου 29, 2023, 05:26:12 ΜΜΣαν σήμερα έγινε η πτώση της Πόλης από τους Οθωμανούς
ειναι πανω απο μισή χιλιετηρίδα δική τους φιλε μου.Περασμένα μεγαλεία αφηγούμαστε και εμείς.Εχω ταξιδεψει στη Πόλη και οι Τούρκοι εχουν εξαφανίσει οτιδήποτε Ελληνικό.
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: Ο Νώντας στις Μαΐου 29, 2023, 11:58:21 ΜΜ
Παράθεση από: Ο καλός ο μύλος στις Μαΐου 29, 2023, 05:26:12 ΜΜΣαν σήμερα έγινε η πτώση της Πόλης από τους Οθωμανούς
επειδη ειχαν γινει σαν τους τωρινους ελληνες τους πηγαν κωλοφερατζα οι τουρκοι
Τίτλος: Απ: 1453. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Αποστολή από: bill parton στις Νοεμβρίου 21, 2023, 12:50:46 ΠΜ
Οι 52 εφιαλτικές μέρες πριν από την άλωση της Πόλης. Εννέα χιλιάδες ένοπλοι Βυζαντινοί αμύνονταν κόντρα σε 150 χιλιάδες Οθωμανούς...

(https://www.mixanitouxronou.gr/wp-content/uploads/2020/05/teixi.jpg)

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/oi-52-efialtikes-meres-prin-apo-tin-alosi-tis-polis-ennea-chiliades-enoploi-vyzantinoi-amynontan-kontra-se-150-chiliades-othomanoys/